FAQ

Innehåll som kan döljas

Har vi inte besvarat ditt mail inom 12 timmar?

Tyvärr så har vi problem med främst hotmail och live adresser. Vissa av våra mail hamnar i spam/skräp korgen. Kolla där först och om ni inte hittar något mail alls där, vänligen skicka ett nytt mail med ert mobilnummer så kommer vi kontakta er via sms istället.

Har du inte fått en orderbekräftelse efter din beställning?

Oftast när detta händer så ligger orderbekräftelsen tyvärr i spam korgen, om ni
finner den där så försök även att markera vår e-postadress som ”ej skräppost eller ej
spam”

Hur lång leveranstid kan jag räkna med?

Godis som ni har beställt via vår hemsida ska finnas på lager, vår målsättning är alltid att skicka de ordrarna inom 3-5 arbetsdagar (ej inräknat helg) En realistisk tid är ca 5-7 arbetsdagar innan du har godiset hemma.

Har ni lagt en manuell order så producerar vi godiset efter beställning. Detta kan ta mellan 7-12 arbetsdagar (ej inräknat helg) En realistisk tid för dessa ordrar är ca 9-14 arbetsdagar innan du har godiset hemma.

Jag har fått ett spårningsnummer men det finns inget paket registrerat?

När vi lämnar paketet till posten så tar det ibland upp till en dag innan posten registreras paketet. Därefter kommer ni kunna se er beräknade leveranstid.

Hur levereras mitt paket?

sedan 10 mars 2023 så levererar vi endast till ombud för uthämtning. Viktigt att veta är att paketet endast ligger hos ombudet i 7 dagar, sedan skickas det tillbaka till oss.

Mitt paket har gått i retur, vad händer nu?

Om du inte har hunnit att hämta ut ditt paket från ombudet inom 7 dagar så skickas det åter till oss. Det är tyvärr inget vi kan styra över, utan det är postens bestämmelser. Om ni laddar ner postens app så kan man förlänga tiden som paketet ligger hos ombudet!

Vi förstår att saker ibland kan komma i vägen eller glömmas bort, därför erbjuder vi alltid möjligheten att få paketet utskickat igen mot endast en ny fraktkostnad. Om ni önskar att ert paket skickas ut igen så kontaktar ni oss. Vi sänder då ut en betalnings länk på en ny frakt och sedan skickar vi samma paket igen.

Om ni inte önskar att få paketet så gäller villkoren enligt våra avtal som godkändes vid köp.

Kan jag ångra min order?

Givetvis kan du ångra din order utan kostnad så länge som vi inte har hunnit boka
frakten. Har vi hunnit boka frakten så tillkommer en administrativ kostnad för frakt
och det arbete vi har lagt ner vilket går att läsa i våra allmänna villkor.

När fyller ni på fler sorter?

Vi försöker att fylla på lite sorter varje dag, utöver det så gör vi ett större dropp en gång i veckan.

Högst upp på vår hemsida så ser ni en timer den dagen i veckan som vi gör vårt stora dropp. När den har räknat ner till 0 så finns det godis att köpa i butiken fram tills att allt på lagret är slutsålt.

Vill ni vara först ut med
att veta när vi fyller på så anmäl er till vårt nyhetsbrev.

Är ni ett riktigt företag?

Ja vi är litet familjeföretag som drivs som ett aktiebolag, och något som vi anser
är väldigt viktigt och dessutom en lag är att våra två egna anläggningar där vi tillverkar
och packar godiset är livsmedelsgodkända.

Är allt godis i min påse alltid frystorkat?

Det kan hända att det finns en del godisar i en leverans som inte är helt frystorkade. Vi gör givetvis allt vi kan för att detta inte ska ske. Men frystorkning är en komplicerad process där flera olika faktorer spelar in hur godiset blir. Vi testar alltid godiset från varje bricka men ibland smiter det ändå med några bitar som inte blev perfekta. Skulle ni av någon anledning ha fått ett större antal så hör av er till oss så löser vi givetvis det.